keskiviikko 26. joulukuuta 2007

Kinkun tuoksua ja muistoja vauva-ajoilta

Armi kävi eilen kylässä! Vähänkö me taas leikittiin ja juostiin ja painittiin ja touhotettiin. Välillä tirsotettiin, että jaksettiin taas leikkiä ja juosta ja painia ja touhottaa. Että olikin mukavaa! Kiitos Armille käynnistä, tulethan toistekin taas leikkimään?

Sitten minä olenkin nukkunut tämän päivän kuin tukki, ihan koko päivän. Välillä olen käynyt vähän hoitelemassa asioita ja ruokailemassa, mutta sitten olen taas nukkunut Armi-väsymystä pois. Illalla Miina-mummu kömpi minun viereeni nukkumaan. Ai että oli mukava ja lämmin tussottaa siinä mummun kyljessä! Yhdessä välissä silmiäni raottaessani tajusin sen: Miina-mummulla on tissit! Ihan samanlaiset tisut kuin äiti Guineverella. Voi, en ole saanut herrrrrrkullista tissimaitoa puoleen toista viikkoon... Niinpä kömmin Miinan tisuille, aloin tökkiä niitä kirsullani ja painelin tisujen vierestä tahtia pikkutassuillani. Mutta vaikka kuinka imeä lutkutin, ei sieltä mitään herunut. :( Mutta Miina-mummu oli niin ihana, että antoi minun kaikessa rauhassa siinä touhuta ja muistella vauva-aikoja.


Tiedättekö muuten mikä minut saa aaaaaaivan sekaisin?? No joulukinkku! Se on niin armottoman hyvän tuoksuista eikä se maistukaan pahalle, suorastaan taivaallisen hyvää on! Ai että siinä pikkumossun pieni pää menee ihan sekaisin, kun nenuun tulvahtaa herkullisen joulukinkun tuoksu. Ja kun mamma sitä minulle pieninä palasina tarjoilee, niin siinä meinaa kyllä mennä mamman sormetkin samalla! Olen kyllä varonut ylensyömästä kinkkua, että pikku masuparka mene sekaisin.


Olen muuten saanut elämäni ensimmäisen perinnön. Sain nimittäin Miska-enon Kati-mammalta joululahjaksi Miskan vauvapururenkaan odottamaan hampaiden vaihtumista. Tosin mukava sitä on mussuttaa nytkin jo.


Kohta pitäisikin meikätytön alkaa kylästelemään sukulaisissa, käydä enon luona ja Sulo-papan luona. Mutta kaikki aikanaan.


Tissimaitohaavein ja kinkun tuoksuisin terveisin


Tyynenne

Ei kommentteja: