tiistai 30. joulukuuta 2008

Tosi ku vesi ja pittää ku seula!

Terveppä terve!

Joo ja ihan ekkana tottuuvet juluki! Anja-täti tuolla etellisen jutun kommenteissa kyseli, että onko se ihan totta, että meiän äiskä on istunu Joulupukin sylissä. No onhan se, tosi ku vesi! Ja siitäpä on tojistusaineistoaki, kiitos vain Mirva-tätille. Ja niin on mammalla naama ku Hangon keksillä... Mahto olla melekonen pukki tuo...


Kyllä määki oon vähän katkera tuosta (jos on Anja-tätiki...) Kas kun meiät mopsitytöt ja postonkakku jätettiin jouluaattona tylysti yksin kottiin, kun mamma, iskä ja pappa lähtivät Liisa-tätin luokse kattomaan pukkia. Siis halloo?? Joulu on lasten ja ennen kaikkea mopsien ja postonkakkujen juhla, niin tää meni kyllä nyt ihan vääritte päin... *mökötimöks* No, ei me kauaa viititty mököttää äiskälle ja iskälle, eikä tehä niille kotona ilikeyttä niin ko sillon Anja-tätin synttäri-iltana, hih.. ;)) Me vejeltiin hirsiä koko aika ja ooteltiin toisko pukki meille kotia lahjoja tai piipahtasko ees tonttu.. Mutta ihan selevästi Korvatunturillaki oli päätelty, että tokihan me päästään mukkaan pukkia kattomaan, kun meiän kaikki paketit oli sitte menny Liisa-tätin porukan lahjasäkkeihin! Että mammapa muistaa tämän sitte ens jouluna... Me saatiin lahjaksi puruluukenkiä ja muuta pureskeltavaa, ja sitte pehmonen musta viltti, jossa on tassun kuvia. Niin ja kaninruokaa. ;D Pikkunen erhe oli nyt tontuille tullu, likinäkökö lie vaivannu vai tementtia? Tai josko ne kaninruuat oliki tuolle Iinekselle, se kun painelee tuolla lumihangessa aina niin ko aropupu?? ;))

Seki on ihan epistä, että äiskä puki mun tonttuenkelipuvun Iineksen päälle. Väitti muka, ettei se mulle enää mahu?? Höh, mää tämmönen simpsakka ja solakka neitokainen... Ei se vaivautunu sitä mulle ees kokkeilemmaan. :(





Joulun pyhät me oltiin sittä Oulussa iskälässä. Äiskä ja iskä kävi iskän sukulaisissa ja äiskä kävi kattoon Mutin ja Ruutin Aatu- ja Emma-vauvoja. Olivat kuulemma kasvaneet kovasti. :)
Huomenna iskä tullee taas tänne maalle viettämään uutta vuotta (tarkottaakohan se sitä, että soon koko vuojen täällä??) Ja sitte tänne tullee muitaki uuven vuojen vastaanottajia. Että taas on pirskettä tievossa. Toivottavasti tuovat ees mossuille nakkeja. Ja postonkakulle. ;))
Ja sitte virallinen Antero-ossuus. *pusipusi ja halihali* Elä nää Antsupantsumussukkapussukka välitä, vaikkei se teiän mamma päästänykkää sua tänne. *lohtupusu* Kato parempi soon hyvä päivä eessä päin ku takana päin. ;)) Nyt kun mua on niin juoksettanu, hih, niin mää oon kuule... *punastus*... ilkeenköhän ees sanoo?? No, moon vähän harjotellu tuon Iineksen kaa... Ja Salli-tätin kaa. Ja sitte molin ovela, tooooooosi ovela... ;) Mää jemmasin juoksun alun niin hyvin, että tuolla mammalla ei oo hajuakkaa siitä millon mun juoksu alako ja monesko päivä oli herkkuherkut. Eli sehän tarkottaa sitä, että jahka seuraava juoksu tullee, niin sillon lähetään heti Epsooseen ja ootetaan siellä niitä herkkuloisia, hih.. ;)) Eikö ollukki ovela suunnitelma?? Sitte saahaan mussukka kuule olla piiiiiiitkän aikaa yksissä, oih... *kaipaava huokaus*
Ja sitte Antero kävin äsken lukeen äiskän kaa tuota teiän blogia, ja elä nää hanimussukka huoli, en moo mustis olleskaa, vaikka sää oot vähän Iitan kaa pitänykki hauskaa. Kato kun se tuo meiän äiskä on opettanu mulle, että mustasukkanen ei kannata olla, se on vaan osotus kehnosta itsetunnosta ja siitä, ettei toiseen luota. Ja määhän luotan suhun niin ko vuoreen, että kyllä sää siellä oottelet mua, vaikka välillä hauskutteletki muitten tyttöjen kaa vähäsen. *puspus* Ja onhan tää välimatkaki semmonen lieventävä asianhaara, kun me ei voija olla yhessä, niin saa sitä pittää vähän hauskaa sitte muitten kaa. Oon määki treffannu muutamia koirapoikia nyt juoksunki aikaan, mutta en moo ollu kiinnostunu niistä, haukkunu ne vaan pois kimpusta. Äiskä eppäileeki että mussa on jotaki vikkaavikkaavikkaa, ku mua kiinnostaa vaan Iines ja Salli-täti.. Höh, se ei älyä, että mää säästelen itteni mun Kalajärven Kaukorakastajalle. ;))
Hei, hauskaa vuodenvaihdetta kaikille ja olokaa sitte varovaisia niitten rakettien kans!
t. Tyy-ne, tottuuven torvi

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Iineksen ilme kertoo kaiken olennaisen tonttupuvusta. Sairasta bostonin kidutusta! :-D

Anonyymi kirjoitti...

Voi Tyyne rakas, sä oot kyl muailman ihanin ja ovelin mopsityttö. Mä ihan tääl punastelin ku luin sun blogii ja alko noi hormoonit taas hyrrää. Voisiks alkaa muuten pikajuoksijaks, ni päästäs niinku lähiettäisyydelle mahollisemman noppeesti. Eipä silti, kyl mä jaksan sua ootella, ku hyvää kannattaa oottaa, hih...

Miljoona pusuu ja isot halirutistukset ja mukavaa alkanutta vuotta. Mä meen ny elpyy, ku viimeset vieraat tekee just lähtöö. Ollaan Fonteron kans jouduttu paiskii töitä monta päivää, ku kai tääl jonku piti vahtii, et kaikki menee niinku pitääki.

Pusutellen sun Oma Antero